Rådmannen om tilgjengelighet på rådhuset: – Best å sende epost

SKRIFTLIG: Mail er beste kommunikasjonsmåte for å komme i kontakt med rådhusansatte under pandemien, sier rådmann Finn Christian Brevig.

SKRIFTLIG: Mail er beste kommunikasjonsmåte for å komme i kontakt med rådhusansatte under pandemien, sier rådmann Finn Christian Brevig.

– Hvis man ikke når fram på telefon, så send epost til kommunens postmottak.

DEL

Det svarte rådmann Finn Christian Brevig da Sps Ida Eliseussen på slutten av siste formannskapsmøte tok opp tilgjengeligheten på rådhuset. Rådhuset er stengt for besøkende på grunn av koronapandemien, men det gjør det også mer utfordrende å få tak i rådhusansatte.

– Vi har fått flere henvendelser fra nittedøler som blir møtt med automatisk telefonsvarer når de ringer og føler at henvendelser ikke følges opp. Særlig er det vanskelig på byggesaksavdelingen, påpekte Eliseussen.

Rådmann Finn Christian Brevig slo fast at ambisjonen er at hele kommuneadministrasjonen skal være tilgjengelig for innbyggerne, men at koronapandemien gjør at dette nå er begrenset. – Når det gjelder byggesak spesielt så har vi etablert en vakttelefon for byggesak som er bemannet tre timer mellom klokka 12 og 15 på mandager, onsdager og torsdager.

– Ellers er det beste å sende epost til kommunens postmottak, sa Brevig. Han lovte også at kommunen skulle gi mer informasjon om rettigheter, frister og muligheter, blant annet etter forvaltningsloven, til de som tar kontakt med kommunen i ulike sammenhenger.

Artikkeltags

Kommentarer til denne saken