Gå til sidens hovedinnhold

Ringnes må si opp 34 ansatte etter endringer hos Rema

Artikkelen er over 3 år gammel

Rema vil sette ølen og brusen i hyllene sine selv.

Fra og med neste år har Rema 1000 bestemt seg for å droppe eksterne varefremmere, det vil si folk fra vareprodusentene som jobber med vareplassering i butikkhyllene, produktdemonstrasjoner og andre salgstjenester. Rema vil heller utføre denne jobben selv.

Beslutningen gjør at Ringnes, med hovedbase på Gjelleråsen, fra nyttår må si opp 34 ansatte.

– De som mister jobben hos oss er salgskonsulenter som vi har spredt rundt i hele landet, sier kommunikasjonssjef Nicolay Bruusgaard i Ringnes:

– Jeg har ikke oversikt over akkurat hvor hver enkelt salgskonsulent har base, men det er garantert flere på Romerike.

Selve distribusjonen, det vil si utkjøringa av varer fra Gjelleråsen til butikkene, er ikke berørt. Den dagen dagligvarekjedene krever å overta distribusjonen også, vil mange arbeidsplasser på Gjelleråsen ryke.

– De 34 hos oss som blir overtallige er garantert lønn i 4 til 16 måneder, og de blir fra 1. januar ansatt i Personalhuset Ringnes, der den eneste jobben er å skaffe seg en ny relevant jobb. Det opplegget har vi hatt stor suksess med tidligere, sier Bruusgaard.

Kommentarer til denne saken